"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Sunday 26 August 2012

Tigridia, Tiger Flower

Din familia Irisilor, Tigridia Pavonia, Tiger Flower sau Mexican Shell e originara din Mexic.  De aici deduceti ca este mare iubitoare de soare si caldura, iar bulbii trebuie scosi din pamant toamna si replantati primavara.

Din cei sase bulbi, trei i-a revendicat veverita si ceilalti trei nu dadeau semne ca ar iesi ceva bun din ei. Am plantat bulbii in ghiveci si am asteptat sa vad ce iese. Pana acum cateva zile, am vazut doar frunzele care sunt asemanatoare gladiolelor: ascutite, lanceolate, si cu nervurile vizibile.


Florile sunt de culoare galbena sau rosie, cu trei petale mari, floarea se face cam de 10 cm.

Petele din interior te fac sa te intrebi de ce i  se spune "tiger" - tigru... cand de fapt leopardul este cel ce poarta petele.
Floarea dureaza doar o zi, dar fiecare planta ar produce o multime de alte tulpini cu flori ( la fel ca si la crinii de o zi, daylilies). Eu am avut doar 4 flori din cei trei bulbi,  pentru ca s-au chinuit cam mult pana i-am scapat de veverita. A meritat munca pentru ca florile sunt superbe. Frumoase si exotice.






No comments:

Post a Comment