"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Sunday 9 November 2014

Magnolia inflorita vara

Magnolia Susan, pe care o am de aproape 6 ani, e in fata casei intr-un mic rondou de flori. A inflorit in primavara, vreo 20 de flori frumoase. Nu a crescut prea mult in cei 6 ani, poate locul nu e bun, poate trebuia sa-i tai mai devreme lastarii, si acum e doar vreun metru si ceva. Ce a fost neobisnuit anul acesta, este ca pe la sfarsitul lui Iulie, si pana la sfarsitul lui August, s-a umplut de boboci frumosi si sanatosi.
Nu am mai vazut Magnolii inflorite in miez de vara, si nu stiu daca exista specii care infloresc vara. Accident? Primavara capricioasa, vara cam rece si ploioasa, o fi dat peste cap ritmul obisnuit al Magnoliei.


 
 

    

In primii doi ani frunzele erau patate, parca au fost bolnave, dar apoi s-au inzdravenit, s-au acomodat si s-au intarit cu fiecare an. Au devenit lucioase si culoarea verde fara petele din anii trecuti. A trecut peste ierni grele si veri secetoase, fierbinti sau excesiv de umede.

 
Tot mai multi boboci au inceput sa se desfaca si sa-si arate culoarea, si am asteptat cu nerabdare sa vad florile complet deschise.  


 Dar, la un moment dat bobocii au inceput sa se imbolnaveasca. Sau, mai degraba erau devorati de ceva insecte peste noapte. Am gasit urechelnite in interiorul bobocilor, apoi vremea racoroasa s-a schimbat in calda si umeda. Oricum, o combinatie nefericita pentru neasteptatele flori.
 

Nu am vazut florile Magnoliei asa cum le stiam primavara. Se deschideau si se ofileau aproape imediat, zdrobite de ganganii si soarele puternic.

 
 
 Dar mi-au ramas imaginile frumosilor boboci, a frunzelor viguroase si misterul florilor de Magnolie vara.

15 comments:

  1. interesant.
    iti inteleg mirarea, la fel m-am ingrijorat si eu cand mi-a inflorit liliacul in toamna lui 2012, parca.
    imi place noul aspect al blogului.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai trebuie sa caut pe internet, nu se stie cu hibrizii astia... au cate 2 primaveri! Daca liliacul tau a inflorit de doua ori, sa te bucuri ca stiu sigur ca sunt soiuri care infloresc asa.

      Delete
  2. Dupa culoarea bobocului, as zive ca seamana cu magnolia noastra.Si la harnicie, ca si noi am avut peste vara vreo 2-3 flori, bine ascunse printre frunze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Or fi Magnolii care infloresc si vara???

      Delete
    2. Nu stiu daca or fi astfel de magnolii, poate da ca lumea plantelor e mare si variata. La multi ani pentru 2015! Am parcurs citind inapoi pana aici cele scrise de tine. M-a amuzat articolul cu viermele care prevesteste cum va fi iarna. Si evolutia gradinii tale de la inceput pana in prezent e frumoasa .Successi un an bun in continuare!

      Delete
  3. Chiar n-am mai auzit de magnolie sa infloreasca de doua ori in acelasi an. Mister :) Pacat ca n-ai vazut bobocii inflorind ...
    Imi place, ca e un pomisor mititel, poti admira florile de aproape :)

    ReplyDelete
  4. Vezi, ca nu m-am gandit si la asta... intr-adevar pot admira de aproape florile :) Acum sa vedem ce-o face la primavara!

    ReplyDelete
  5. In toamnele calduroase si lungi, magnoliile infloresc adesea! Se intampla si cu lilacul, si cu merii... Dar aici e o magnolie inflorita vara! Cred ca raspunsul e tot in text, vara asta a fost, de fapt, o primavara lunga, din cauza ploilor si a temperaturilor scazute! As indrazni sa intreb daca nu ai seminte de... colibri, si de cate ori infloresc acestia! :)

    ReplyDelete
  6. Ce bine ca nu e doar o intamplare, sper sa vad flori si vara urmatoare. Mi-ar place sa pot trimite colibrii in Europa, si daca as putea sa-i fac sa stea tot anul !:)

    ReplyDelete
  7. Printre atâtea flori, și curtată de atâția cavaleri micuți (minunații colibri), magnolia s-a simțit într-o primăvară continuă. Îmi place broderia colibriilor! Ce bine mă simt aici!

    ReplyDelete
  8. Esti binevenita Mirela, si Bun Venit tutor in gradinile noastre.

    ReplyDelete
  9. Interesanta magnolia ta, n-am mai auzit sa infloreasca vara magnolia, insa drept iti spun ca nici nu am prea avut tangenta cu ele. Primavara ieseam la plimbare special pentru florile lor intr-o zona de case a orasului unde majoritatea gradinilor au magnolii, insa vara n-am mai trecut pe acolo :)

    ReplyDelete
  10. Si magnolia mea vad ca va inflori in cateva zile, desi infloreste de cativa ani primavara...are boboci destul de mari, dar, mai putini decat primavara...o am de 9 ani de la stadiul 20cm doua frunze si acuma are cam 4m inaltime si aprox 4 latime...

    ReplyDelete
  11. Si magnolia mea infloreste si mor imediat florile. Este de la soare problema? Multumesc

    ReplyDelete
  12. Anuca, depinde de Magnolie, sunt deja asa de multe variante, unele prefera semi-umbra altele soare puternic. Varsta pomisorului, abia dupa vreo 3-4 ani incepe sa aibe flori mai multe si mai robuste. In primii trei ani e binevenit un pic de fertilizant natural, sau specific arbustilor. Mult noroc primavara asta la flori frumoase de Magnolie!

    ReplyDelete