"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Saturday 3 January 2015

Gradina de la inceput

 Gradina, cu tot ce inseamna ea, incepand cu munca pamantului pana la frumusetea pura a florilor, este locul in care creste fericirea, linistea si recunostinta. S-a transformat si ne-a atins si pe noi cu splendorile ei.

2009: La inceput a fost doar iarba, si trei lilieci in spatele gradinii. Gardul doar cu vecinii din stanga, deschis spre vecinul din dreapta si tot iarba. Si nici idee nu aveam ce transformari majore ma asteapta. Inceputul cu doi rhododendroni, care sa ma ierte, ca i-am asezat in plin soare, crezand ca le este suficienta umbra de la lilieci.

Si cu o oarecare indiferenta, mai mult pentru miscarea in aer liber, am continuat cate putin, sustinand cu tarie ca ma opresc la un singur strat de flori.

  Incepuse sa-mi placa, citeam despre flori si gradinarit si invatam numele de flori in engleza.
Pana la sfarsitul verii aveam mai mult de un strat de flori si eram deja prinsa in mrejele gradinaritului.


2010: Am descoperit mirosul florilor, al pamantului, ciripitul pasarilor, zumzetul insectelor si zborul fluturilor. Eram uimita de prezenta colibrilor. Vroiam mai multa culoare, mai mult parfum si ziua nu era suficient de lunga pentru cate as fi vrut sa fac.
 Liliecii nu mai infloreau, erau bolnavi si salbaticiti, i-am taiat si am extins straturile de flori.
 La sfarsitul verii stiam ca vreau mai mult: o gradina pentru colibrii si fluturi.
 
2011. Am lucrat mult si am extins, mai multe flori si mai multe straturi. Majoritatea florilor pentru colibri si fluturi.

  
A fost un spectacol de culori, gradina paradis.





 La sfarsitul verii, am mobilat gradina cu bancuta si arcade pentru florile cataratoare.
 
2012 A fost o vara fierbinte si secetoasa.

 Am continuat cu decoratiunile, si mi-am luat mai mult ragaz sa admir in loc sa stau aplecata peste straturi.


  A fost anul in care miracolul s-a produs, un colibri s-a lasat mangaiat si hranit din mana mea.

2013. Gradina s-a transformat intr-un parc. Florile au crescut bogate, inalte, coplesitoare. Bogatie de inflorescente, frunze uriase, intr-un cuvant: abundenta.


 
 

2014. Tot mai mult, gradina a devenit locul unde ne gasim linistea, aici e locul in care  gandurile s-au oprit in contemplatie si relaxare. Aici e locul in care invatam din nou rabdarea si recunostinta, e locul care ne face mai buni in suflet si in spirit.
  







13 comments:

  1. Buna ziua. Un bilant in imagini minunate si o evolutie spectaculoasa din 2009 pana in prezent. Cred ca important este sa-ti placa ceea ce faci si sa lucrezi cu dragoste. Plantele te vor rasplati inmiit pentru ca le dai viata si le ingrijesti iar pasarile, ce sa mai spun ca vorbesc imaginile. Fie ca 2015 sa va aduca in dar numai bucurii, succese si impliniri si o oaza de relaxare plina de culoare si parfum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Vasile. Chiar cred ca gradina si florile, animalele ne fac mai buni. Va doresc un An Nou imbelsugat, cu sanatate, plin de bucurii si realizari.

      Delete
  2. ce frumooos!eu sunt abia la inceput cu gradina. Anul trecut nu prea am avut flori, anul asta vreau sa pun din abundenta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irina, multumesc de vizita. Spor la gradinarit si multe flori frumoase.
      Sa fie un An Nou imbelsugat, plin de bucurii si realizari.

      Delete
  3. Gradina in devenire ... Minunat ! Iti urez, sa fie si anul asta luxurianta si sa o viziteze muuuulti colibri si fluturi !

    ReplyDelete
  4. Frumoasa retrospectivă, frumoasă grădină. La multi ani!

    ReplyDelete
  5. Ooo, asa de tare ma bucur ca ai facut aceasta postare! E minunat ca vedem evolutia gradinii, altfel ne-am fi gandit ca asa trebuia sa fie, nu ca s-a muncit atat de mult la ea. Desi pare (si este, sunt sigura) o intreprindere laborioasa, se vede ca e facuta cu drag si pasiune si are un fel de ... suflet, sau un gen de caldura pe care o au de pilda casele unde te simti "acasa". E facuta cu mult bun gust, ai talent de peisagist, dar nu e "de decor", ca gradinile din reviste, e "de stat in ea toata ziua".
    Ma intreb daca asezarea colibriului pe mana ta e pur intamplatoare :)

    ReplyDelete
  6. 'Aici e locul in care invatam din nou rabdarea si recunostinta, e locul care ne face mai buni in suflet si in spirit.'
    Asa si inspira imaginile, liniste si caldura.
    Efortul tau a fost rasplatit din plin, sa ai parte de multa multa sanatate si bucurie in viata alaturi de cei dragi!

    ReplyDelete
  7. Dragelor, voi sigur stiti cum e cu gradinaritul si cate bucurii aduce. Ma uit la gradinile voastre cu multa placere si admiratie pentru fiecare petec de verdeata si fiecare strat de flori. Si fiecare postare imortalizeaza istoria gradinii. Sa aveti un an minunat in gradina si in casa, alaturi de cei dragi.

    ReplyDelete
  8. Cea mai buna exemplificare a formulei "omul sfinteste locul"...
    Si ce colt de rai ti-ai facut!

    ReplyDelete
  9. Uau, ce transformare! Superba gradina ta, dar mai ales evolutia ei de la inceputuri pana in prezent.
    Eu m-am mutat de curand la curte si tot citind una-alta despre gradinarit pe internet am ajuns pe blogul tau. O sa il pun in lista de urmarit pentru inspiratie.
    Felicitari si spor la treaba in continuare!

    ReplyDelete
  10. MINUNATA. Daca ti-as fi vecina as sta toata ziua cu gatu-n gard sa o admir. Iar evolutia , spectaculoasa de-a dreptul. Sa va bucurati de toate si de cat mai multi colibri. :)

    ReplyDelete
  11. MINUNATA. Daca ti-as fi vecina as sta toata ziua cu gatu-n gard sa o admir. Iar evolutia , spectaculoasa de-a dreptul. Sa va bucurati de toate si de cat mai multi colibri. :)

    ReplyDelete