"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Sunday 28 July 2013

Nectarul verii

A trecut juma de vara si eu abia am prins vreo patru poze cu colibrii :(. Cei doi baieti sunt frumusei foc si tare scumpi la vedere...sunt prea rapizi pentru mine si  pana apuc sa apas declanstatorul... au si disparut in zare. Si nici unul nu si-a gasit locul prin pomii din jurul casei, hoinaresc prin paduricea de peste drum. Nu imi pierd speranta si ingrijesc cele patru feedere cu sirop. Si nu degeaba... mai sunt si alte pasarele iubitoare de sirop dulce. E drept... cam neobisnuit sa vezi o ciocanitoare Downy sorbind din zeama dulce. Pentru ca nu are pata rosie pe cap, e posibil sa fie o femela... o avea nevoie de energie daca mai cuibareste. E draguta, asa-i????
 
 
Robin e si el curios, dar nu cred ca-i e pofta de nectar.... un Oriole si-a facut aparitia pe teritoriul lui.
Oriolele au aparut inaintea colibrilor, si cred ca am vazut mai multe oriole decat colibri vara asta. A venit toata familia. Doar masculii sunt asa frumos colorati, si destepti:  au invatat cum sa roteasca feeder-ul ca sa il incline si sa ajunga la sirop. Asta este feeder pentru colibri, gaurile sunt mici. Am avut si feeder pt Oriole, dar degeaba.... nectarul asta e mai dulce. Nu se lasa pozat, imi intoarce spatele.
 
In sfarsit se uita la mine... zambeste ca-ti fac poza! 

 
Si gata... dus a fost!

Gradina mea e plina de flori care plac si colibrilor, si albinelor si bondarilor, si fluturilor... dar ei vor nectarul sau polenul. Semintele sunt si ele valoroase, uite-i pe cei galbeni Finch:
 
 
Si azi am vazut cum un colibri fugarea un Finch care intrase in zona Salviilor. Si ca sa nu va tin in suspans, iata si primele poze cu colibri... Fetele au cuibarit prea departe si foarte rar mai aparea cate una. Dar acum puiutii au iesit din cuib, mamicile au luat-o si ele la plimbare. In sfarsit si-au luat gradina in primire. Cei doi baieti, plus doua fetite si un tanar mascul. Iar eu sunt incantata... Bine ati venit frumosii mei!
 la Bergamota - Monarda, Bee Balm
la Shrimp Plant Justicia brandegeana - cea mai noua locatara din Hummingbird garden.



4 comments:

  1. Ce de frumuseti! Ma bucur pentru tine ca ti s-au intors colibrii acasa :)
    Mi-au placut si cei galbeni - finch, chiar au o culoare superba.

    ReplyDelete
  2. Ehe, de cand asteptam poze cu ei, in sfarsit te-ai indurat de noi si i-ai adus pe monitoarele noastre ca in gradini nu e posibil :) Superbi! dar si celelalte sunt frumoase. Ai o gradina bogata si vesela :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, pana acum vreo doua saptamani abia de-i vedeam si eu, ca nu au poposit prea mult in gradina mea :(. Abia de vreo doua saptamani am 2-3 locatari permanenti si am si inceput pozatul. Imi trebuie un pic de timp pana ma re-obisnuiesc sa-i prind in poza, ca se misca foarte mult si rapid. Abia acum ma bucur de ce a ramas din vara asta... Si urmeaza mai multe poze, bineinteles. Spor la toate si multe bucurii!

      Delete
  3. tare mi-ar placea sa vad colibrii! multumim :)

    ReplyDelete