"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Monday 12 November 2012

Gentiana


Una din ultimele achizitii ale sezonului: Gentiana True Blue. Din cele peste 360 de specii ale genului, nu stiu exact pe care am pus ochii. Stiu doar ca este perena pentru zona 4 pana la 7. Culorea florilor este un albastru profund spre mov. Pe langa frumusete, are si calitati medicinale remarcabile.  Si daca va ganditi la "violet de gentiana" doar culorea florii a fost imprumutata la descrierea compusului chimic methyl violet care nu are nimic de-a face nici cu gentianele nici cu violetele. (asa cum credeam eu).
 
Este Gentiana care rezista in iernile canadiene si se potriveste bine in gradina in aranjamente cu pietre. I-am gasit un loc bun langa fantana si la umbra lui Weigela.
                                           
Florile sunt tubulare deschise in 5 petale, frunzele sunt ascutite si dispuse bilateral pe tulpinile lungi. Perioada de inflorire incepe in august.

Se zice ca e cam mofturoasa si uneori nu mai vrea sa infloreasca. Are nevoie de soare si pamantul sa fie umed.


Nu am avut prea mult timp la dispozitie sa o observ. Transplantarea din ghiveci in pamant a reusit, pentru ca Gentiana a contiunuat sa infloreasca pana a cazut bruma. Acum nu pot decat sa sper ca va supravietui peste iarna si va inflori frumos vara viitoare.



Se incadreaza frumos intre pietre si stratul de Cerastium si am vazut cateva albinute cercetandu-le. Sa ne revedem cu bine!

 


6 comments:

  1. am incercat de trei ori sa cresc o gentiana. nu stiu ce nu-i place in gradinuta mea. Combinatia cu cerastiumul este foarte inspirata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myky, e prima mea gentiana, sper sa supravietuiasca peste iarna, am lasat-o afara in pamant. Toate cele bune.

      Delete
  2. M-as multumi si cu niste clopotei, dar mai cu o gentiana :) Imi place grozav numele florii asteia ... ma face sa visez pasuni alpine ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dani si mie imi place numele florii asteia. Si da, ai dreptate, creste in zonele alpine. Te imbratisez!

      Delete
  3. Dana ,am si eu o gentiana ,dar anul trecut nu a vrut sa infloreasca deloc.Cand am cumparato era cu flori (asa ca a ta) dar am lasato in ghiveci ,in gradina. Au crescut doar ramurile ,destul de mult.Acum am bagato in interior la racoare Daca traieste pana in primavara ,am sa o pun si eu in gradina.Cerastiumul o asteapta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine ai revenit Sica! O sa vedem la primavara ce se intampla. Stiu ca sunt cam mofturoase la inflorit. De data asta ma bazez pe primaverile reci de aici, cred ca ii trebuie mai multa racoare ca sa-si dea drumul la flori. Te pup!

      Delete