"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Thursday 21 June 2012

Prima zi de vara

... a fost caniculara. Spre seara a dat o ploaie sanatoasa, cu bulbuci, tunete si fulgere, doar atat cat sa racoreasca pamantul si sa se umple aerul de mirosul ierbii. Florile s-au aplecat sub greutatea picaturilor de ploaie dar gradina arata plina de energie si viata. Acum o luna era cam pustiu, abia reusisem sa curat straturile si sa plantez anualele. Azi e cu totul diferit, unele flori deja au terminat inflorirea pentru sezonul asta, dar altele acum isi iau avant.
Clematita Nely Moser, a fost plina de flori, cu adevarat de jos pana sus si de sus pana jos, cu flori atat de mari si dese ca nu se mai vedeau frunzele. Acum isi etaleaza maturitatea, si cu putin noroc voi mai vedea o inflorire ceva mai tarziu vara asta.
Acum e randul lui Red Cardinal sa fie vedeta:
In primavara am tuns puternic toti clematisii, si acum cresc navalnic. Pe Nely am tuns-o doar un pic, am avut grija sa las ramurile lungi de cel putin 60 cm si am taiat tot ce parea ramura uscata. Pe Cardinal l-am taiat mai mult, si a dat foarte multe ramuri noi, abia mai are loc sa se intinda pe stalpul terasei.

Salviile sunt  din nou obsesia verii, am prea mult de povestit, asa spun din nou si doar atat: culorile sunt superbe, albastru-mov, electric blue, mov-albastrui si orice alta nuanta de albastru inchis. Cea din poza este o salvie perena, careia i-am uitat numele, trebuie sa caut in arhive sa-mi amintesc cine e mandretea asta.

 
Credeam ca timpul de inflorire pentru Torch Lily este mai incolo in iulie, dar nu ma supar deloc sa-l vad mai devreme si cu o gramada de boboci.
 
Mi-au iesit o gramada de maci, probabil din semintele de anul trecut, am smuls din ei o multime crezand ca sunt buruieni. Apoi iepurele si-a facut de lucru si a taiat tulpinile la jumatate, si tot a mai ramas o tufa bogata.
Dragele mele Canna. Din rizomii de anul trecut am salvat jumatate, care abia acum au scos primele frunze. Panicata ca voi ramane fara Canna am mai cumparat cateva, crescute bine, cu frunze si boboci sa ma pot bucura de ele cat mai repede.
Florile de penstemon sunt atat de frumoase, bobocii au culoarea mov deschis cu o pata albastruie. Bondarii sunt innebuniti si parca s-au lipit de florile astea. Fluturele este de fapt o lampa solara, care noaptea isi schimba culoarea in verde-rosu-albastru-mov.
Cand infloreste Nemtisorul-Larkspur, e vara de-adevarat, cu zumzete de bondari si ciripit de pasarele. Toti sunt din semintele de anul trecut, o parte s-au auto-insamantat, dar am avut grija sa pun seminte si in primavara. Anul asta sunt foarte multi si aproape in toate straturile din gradina. Au crescut mult mai inalti ca anul trecut si parca au tulpinile mult mai viguroase.
Si gata cu prima zi de vara caniculara, prognoza meteo arata temperaturi de 20 grade saptamana viitoare. Eh, nu pot decat sa sper ca se inseala, eu vad ca e soare, cald, cer limpede si pasari ciripitoare. 
Sa aveti un weekend inflorit si binecuvantat.


3 comments:

  1. constat ca si clima de la tine isi face de cap cu canicula, ca si la noi aici. daca veti avea 20 de grade saptamana viitoare, poate se mai racoreste si la noi.
    ca de obicei, florile tale sunt splendide. tu imi faci pofta sa-mi pun si eu salvie, desi pana acum nu prea m-am omorat dupa ea, dar vad ca poate fi spectaculoasa.
    sa-ti traiasca toate si sa se faca frumoase asa cum iti doresti.

    ReplyDelete
  2. Tare imi plac florile tale si cum povestesti despre gradina, mai aflu si eu numele la unele flori , o ploaie asa buna nu ar strica nici pe la noi!

    ReplyDelete
  3. superbe. mai ales clematita.
    felicitari

    ReplyDelete