"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Wednesday 27 October 2010

My wish list

Mi-am facut o lista... oh da, de fapt mai multe liste cu florile pe care le-as vrea in gradina de anul viitor. Am taiat, am adaugat si din nou am taiat... e o gradina mica totusi, si un buget la fel de mic, hm. Nu stiu care flori or fi la moda, in voga si la mare cautare, eu le aleg doar dupa "feeling" sau cum sa-i zic, incantare la prima vedere. Iata lista mea ( aproape finala) si in ordinea preferintei:
Canna Lily
Bulbii se planteaza abia in primavara si nu-i gasesc niciunde de cumparat. Am gasit cateva sere de la care pot comanda online, dar... out of stock! Sper ca pana la primavara o sa le pot comanda, si pana atunci ma pot hotara care soi il prefer: frunze rosiatice sau verzi, inalte sau pitice, dar in orice varianta, neaparat flori rosii.

Lobelia -Cardinal Flower
Creste foarte bine in clima de aici, am vazut-o de nenumarate ori in  serele pe care le-am vizitat. Desi le admiram ce frumoase sunt, mereu cumparam alte flori, zicand: data viitoare va fi Lobelia.



Salvia Red - Scarlet sage
Imi atragea atentia, apoi ziceam: ah, e doar salvia; ba ca-i prea comuna, ba ca e anuala si sensibila la bruma. Am vazut-o si ocolit-o de atatea ori si acum ma mir si eu ce-mi veni sa o pun pe lista, dar am nedreptatit o floare atat de frumoasa ( si utila)...imi recunosc greseala.

Crocosmia - Montbretia 
O delicata inrudire cu Irisii, aceleasi frunze si perioada de inflorire. Desi poza arata florile rosii, le prefer pe cele portocalii Crocosmia Bright Eyes - pe care bineinteles nu le gasesc niciunde, toate sperantele mele raman pe stocurile noi din primavara.

Monarda -Bee Balm
Cum de mi-a scapat pana acum??? Un adevarat magnet pentru fluturi, albine si colibri, nectar si arome din abundenta, flori toata vara. Plus ca e nativ american, deci creste si se inmulteste fara probleme. Cred ca o voi muta pe locul doi din lista.

Tuberosa - Polianthes
In primul rand pentru ca imi da senzatia de "acasa"  si apoi pentru parfumul minunat. Nu este pentru gradina, va avea un loc special pe terasa. 
Weigela Red Prince 
Este atat de frumos, ca nu pot rezista! va face pereche cu Joshua (Weigela), care ne-a uimit cu multitudinea de flori: e ca si cum ar fi mereu primavara.
 Plantele urmatoare le-am taiat de pe lista:
Penstemon
Agastache Anise Hyssop
 Hardy Gloxinia - Incarvillea Delavany
Salvia Nemorosa Marc si Salvia Blue Queen
 Sa nu credeti ca am renuntat,  da' de unde! dar le-am gasit si le-am cumparat. Le-am si plantat deja, sunt perene si rezistente la iernile canadiene ( sper!)

Le-am ales din mai multe motive: culoarea albastru inchis a Salviei Blue Queen, parfumul ciudat al Hyssopului, Penstemon - preferat de colibri, si Incarvilea care nu este Gloxinia pe care o stiam ca planta de apartament.
Ma bucur ca m-ati insotit in plimbarea mea prin florarii si sere. Ce ziceti, mai tai sau sa mai adaug ceva?  Am ales flori, bulbi sau seminte din: Grobes Nursery, www.pepinieregaucher.com, rockwoodgardens.com, greengatefarms.com, springgarden.ca,perennialresource.com, naturehills.com, gardenimport.com, wildflowerfarm.com, hollandbulbfarm.com

No comments:

Post a Comment