"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul" Alfred Austin

Translate

Thursday 3 July 2014

Luminita Noptii

Dupa frunze, pare o banala papadie, florile sunt galbene si impreuna  ar atrage cumva atentia. Bobocii sunt ascutiti si orientati in sus si iti vine sa te intrebi din nou, e papadie sau nu? Se deschide seara si aici incepe partea atragatoare: mai intai se crapa invelisul bobocului si prin varful deschis se vad staminele inconjurate de petale, apoi incet-incet se deschide intinzandu-si petalele galbene. Aici se vede in timp real:


Pe numele ei Oenothera flava, sau Yellow Evening Primrose, sau si mai frumos Luminita Noptii. Pe la ora 9 seara, le astept... si in cateva secunde bobocul dezveleste petale galbene ca o mica lumina in noapte.









5 comments:

  1. fascinanta floare! cum, mai, intr-un minut se intampla tot procesul de deschidere? oare ce ratiuni au determinat natura sa faca o astfel de minune?

    ReplyDelete
  2. ce frumos clipul !!!!sunt minunate , imi plac mult aceste stelute:)) cu drag cristinaa

    ReplyDelete
  3. Este si un bun leac datorita uleiurilor eterice continute.

    ReplyDelete
  4. A mea e putin diferita la frunze dar floarea seamana tare mult cu a ta :)

    ReplyDelete
  5. A mea este foarte inalta, are o tulpina groasa cat un banut de un leu de odinioara, e deja uscata, sau pare a fi ca vrejul uscat la culoare, adica o nuanta greu de explicat, are cca 80 cm inaltime, o multime de crengi ce mereu credeam ca vor inflori; in realitate doar crestea, scotea de la sub bratele fiecarei frunze lastari ce deveneau bratele ei si dadea frunze multe si multi lastari ce se transformau in ramuri pana a sfarsit a fi un evantai tridimensional multi etajat. Ma intrebam cand va inflori? Eram pe punctul de a o smulge crezand ca e alta pacalici ca tataisa falsa. A scapat ca prin minune de a fi smulsa si pusa la uscat pt gunoieri. Intr-o zi vad ca are flori ofilite, apoi iar. Si intr-o seara o vad: miracol de jos pana sus plina de flori. Pt ca i-am pus apa intr-o seara m-a premiat: si-a deschis o floare sub ochii mei! Ce empatice sunt ele cand ele stiu ca tu stii ca au un elemental ce este sa zicem gradinarul si ingerasul lor. Si sa va zic, dp ce a crezut ca o s-o scot, a crescut si mai dement, si-a marit si viteza si amplitudinea inflorescentei pt ca vedea ca nu o stiu, nici cum aparu nu am idee! Dar, sa vedeti ca stiu sa se posteze in mijlocul jardinierei ce este marginita cu zid din roca cimentat si bordura lata pe care ne putem si aseza punem vara sezlongul langa si admiram bucuriile vii din jardiniera.Deci ocupa locul de onoare. Apoi, la fiecare gest de sprijin, un mic bat de sprijin, faptul ca am legat atent latul ca sa ii dau sansa sa se inalte, la toate gesturile mele m-a studiat si rasplatit dezvoltandu-se si mai frenetic. Apoi temandu-se ca o s-o scot o vreme m-a tinut in casa, brusc nu am mai manifestat timp si interes sa stau in gradina! Si, razbunatoarea se puse pe inflorit in acest rastimp ca sa imi dea mie cu tifla. Doar seceta o facu sa inteleaga ca daca ma face s-o uit in continuare nu ii va fi bine nici ei. Asa ca ma scoase s-o vad ca este. Ca incepuse sa aiba flori, miracol interzis mie pt ca ma gandii s-o arunc dezamagita ca ma pacalea ca falsa tataisa. Alaltaieri am pus apa ignorandu-o caci restul erau dragalasele mele, a vazut, a simtit raceala, a vazut ca e mai bine cu dragalasenia, a evaluat relatia cu restul floricelelor si gata e amica acum cu mine si ea. Asa ca am udat-o, apoi m-a facut sa o caut pe net ca floare ce infloreste noaptea si am dat de ea.Cu petale plisate; mirosul e finut, subtilut. E rustica, orice ar face, asa e, nu prea are loc de mijlocul jardinierii, dar e desteapta si temperamentala, stie sa se puna in valoare, ea comunica cu mine, eu sa fiu capabila sa ii inteleg respunsurile. Si, sa va spun e capabila sa ma manipuleze zdravan pe corpul emotional, practic interfereaza ca un extraterestru din sesiunile lui Grifasi, ca ma si intreb ce elemental poate avea si la ce este bun de folosit acela.Cum as putea sa aflu?

    ReplyDelete